McDonald’s tager et spring mod fremtiden med AI-drive-thru
McDonald’s har altid været kendt for at opdatere deres fastfood-menuer med nye varer, kampagner og årlige events som “Sommerchancen”. Men nu tager de fastfood-spillet til et nyt niveau ved at indføre en *revolutionerende ændring* i deres drive-thru-ordrer i udvalgte filialer.
Fra menneske til maskine
I stedet for at interagere med en medarbejder, vil kunderne nu afgive deres ordre til en *AI-assisteret terminal* med højttaler, der stolt skilter med, at “AI er trænet her.” En teknologi hentet direkte fra science fiction – eller det tyske medie Derwesten.
Kræver meget tydelige instruktioner
For at sikre, at den virtuelle medarbejder korrekt kan videreformidle ordren til køkkenet, skal kunderne *tale meget tydeligt*, bruge præcise menunavne og besvare alle AI’ens modspørgsmål, før de tilføjer flere produkter. Og husk at afslutte med “That’s it” for at få ordren accepteret!
Brugernes reaktion
Det viser sig dog, at teori ikke altid matcher praksis. På Reddit har frustrerede kunder delt deres oplevelser med den nye metode. En bruger klager: “Vi lever i en cyberpunk-dystopi, der blev bestilt på Wish,” mens en anden længes efter den simple *touchscreen-menu*.
Medarbejdernes skepsis
Selv McDonald’s egne medarbejdere har udtrykt skepsis. En fastfood-medarbejder forklarede: “Folk aner ikke, hvad de bestiller. Folk vil bede om et Happy Meal fra Burger King, eller de vil omformulere menupunkterne lidt, hvilket giver AI et nervøst sammenbrud.”
Kommer AI til Danmark?
Den revolutionerende teknologi har endnu ikke fundet vej til Danmark, og McDonald’s har ikke svaret på, om de nye drive-thru-skrankevil blive implementeret her. Indtil videre kan vi kun spekulere på, *hvordan denne teknologiske udvikling* vil påvirke fremtidens fastfoodoplevelser. Men en ting er sikkert: McDonald’s drive-thru er på vej ind i en ny æra!