Toys ‘R’ Us og Fremtidens Film
Toys ‘R’ Us viser, at kunstig intelligens har en lysende fremtid inden for filmproduktion.
Legetøjsgiganten præsenterede en kort reklamefilm ved Cannes Lions Festival i Frankrig, som næsten udelukkende blev lavet med OpenAI’s nye tekst-til-video værktøj. Samarbejdet med det kreative bureau Native Foreign gav dem tidlig adgang til Sora, hvilket resulterede i, at Toys ‘R’ Us nu kan hævde at være den første brand til at debutere en film skabt med denne teknologi. Værktøjet er endnu ikke offentligt tilgængeligt.
En Drøm om Legetøjsbutikker
Denne 66-sekunders promo følger en ung Charles Lazarus, grundlæggeren af Toys ‘R’ Us, som drømmer om at revolutionere legetøjsbutikkerne med hjælp fra deres maskot, Geoffrey the Giraffe. Reaktionerne på klippet var blandede på sociale medier; nogle fandt det fascinerende og moderne, mens andre kaldte det “uuhyggeligt”.
Et Teknologisk Eksperiment
I februar introducerede OpenAI modellen Sora, som kan skabe realistiske og fantasifulde videoer fra hurtige tekstprompter. Dette har eksperter antydet kunne potentielt forstyrre det digitale underholdningsmarked.
En Læringsproces
Kim Miller, CMO for Toys ‘R’ Us Creative Studios, påpegede, at konceptet opstod efter et brand storytelling-møde, hvor hun sagde, hun ville gøre noget “sjovt” og “anderledes”. Processen involverede mange iterationer og menneskelig indblanding for at ramme den rigtige balance mellem karakterudtryk, baggrund og timing.
“Det var en lærerig proces med meget frem og tilbage,” siger Miller. Hun tror på, at den bedste måde at forstå teknologi på er ved faktisk at opleve den.
Hvad Nu?
Toys ‘R’ Us udforsker nu reklame muligheder for promoen, og Miller antyder, at der måske kommer en juleversion. Rygter siger, at OpenAI kunne lancere Sora senere denne sommer. Det bliver spændende at se, hvor denne teknologi kan tage os næste gang!