Farvel Til AI-Drive-Thru: McDonald’s Siger Stop
I en overraskende vending har McDonald’s besluttet at afslutte deres partnerskab med IBM om det AI-styrede automatiserede bestillingssystem i drive-thru’en. Ja, du læste rigtigt. Den gyldne måge har talt!
Nye Veje for Fremtiden
McDonald’s USA’s Chief Restaurant Officer, Mason Smoot, udtalte i en besked til Restaurant Business magazine, at “efter en grundig gennemgang har McDonald’s besluttet at afslutte vores nuværende partnerskab med IBM på AOT [automated order taking], og teknologien vil blive slukket i alle restauranter, der tester den, senest den 26. juli 2024.” Så hvis du lige var ved at vænne dig til at bestille din Big Mac med en robotstemmes hjælp, må du nok vænne dig til menneskelig kontakt igen.
100 Restauranter, Masser af Erfaring
Mere end 100 McDonald’s-lokationer har testet teknologien siden 2021, og mens der har været succeshistorier, ser McDonald’s en mulighed for at udforske stemmebestillingsløsninger bredere. Smoot tilføjede, at selskabet vil tage en informeret beslutning om en fremtidig stemmebestillingsløsning inden årets udgang.
IBM Forbliver En Vigtig Spiller
McDonald’s understregede i en erklæring til FOX Business, at deres samarbejde med IBM har skabt mange værdifulde erfaringer. “IBM forbliver en betroet partner, og vi vil stadig benytte mange af deres produkter på tværs af vores globale systemer,” sagde de. IBM selv udtalte, at teknologien har nogle af de mest omfattende kapaciteter i branchen og er hurtig og præcis under de mest krævende forhold.
Hvad Betyder Det For Dig?
Så hvad betyder det for dig, kære burgerentusiast? Går du glip af den AI-styrede drive-thru-oplevelse? Måske. Men en ting er sikkert – McDonald’s vil fortsat arbejde på at forbedre teknologien for at tilbyde en endnu bedre oplevelse i fremtiden. Fortsæt med at holde øjnene åbne for flere teknologiske lækkerier fra fastfood-giganten!