Dagens AI
  • Nyheder
  • Danmark
  • Artikler
  • AI kunst
  • AI Chat
Reading: Google introducerer nye AI-drevne annonceformater og værktøjer til annoncører
NYHEDSBREV
Dagens AIDagens AI
  • Nyheder
  • Danmark
  • Artikler
  • AI kunst
  • AI Chat
Søg
  • Nyheder
  • Danmark
  • Artikler
  • AI kunst
  • AI Chat
Har du en konto? Log ind
Follow US
© DagensAI. Alle Rettigheder Forbeholdes.
Dagens AI > Nyheder > Google introducerer nye AI-drevne annonceformater og værktøjer til annoncører
Nyheder

Google introducerer nye AI-drevne annonceformater og værktøjer til annoncører

Senest opdateret: 23. maj 2024 21:50
DagensAI
2 Min Læsning
Del
Del

Google Introducerer Nye AI-Værktøjer til Annoncører

Langt før du kan nå at sige “AI-genereret”, ruller Google allerede deres nyeste annonceværktøjer ud. I denne uge har tech-giganten ikke blot udvidet AI-genereret søgning, men også bragt annoncer ind i deres AI Oversigt-funktion.

Indhold
Google Introducerer Nye AI-Værktøjer til AnnoncørerAI-genererede Annoncer OveraltVisuelle og Interaktive Nye AnnoncerBekymringer og BenspændPå Forkant af Digital Marketing

AI-genererede Annoncer Overalt

Google eksperimenterer nu med at placere annoncer både over, under og inde i automatisk genererede resuméer af søgeforespørgsler. Disse AI Oversigts-annoncer bruger eksisterende kampagner som Søgning, Shopping og Performance Max. Et eksempel? Når nogen spørger, hvordan man fjerner rynker fra tøj, vistes reklamer for Downy og Bounce.

Visuelle og Interaktive Nye Annoncer

Og det stopper ikke her. Google har også lanceret en række andre innovative annonceformater:

  • AI-assisterede brand guidelines til Performance Max-kampagner
  • AI-billedredigeringsværktøjer til at fjerne eller tilføje elementer
  • Billedgenereringsværktøjer baseret på referencefotos
  • Animerede annoncer fra stillbilleder
  • Visuelt fokuserede brandprofiler med produktbilleder, videoer og anmeldelser
  • Udvidet adgang til Ads Data Manager for alle annoncører

Andre virksomheder som Meta, Microsoft og Perplexity er heller ikke langt bagefter med deres egne AI-drevne annoncekoncepter. Det ser ud til, at den kommende AI-reklamekrig er startet!

Apple og Anthropic løfter Xcode med avanceret AI-kodning
3. maj 2025
AI-wearables: Smart hukommelse udfordrer privatlivets grænser
6. maj 2025

Bekymringer og Benspænd

Selvom disse innovationer er spændende, skaber de også bekymringer. Hvordan vil generative AI-annoncer påvirke medier, små virksomheder og annoncører der kæmper med at fastholde trafik og omsætning? Google er i midten af en antitrust retssag relateret til deres søgeforretning, med endnu en planlagt for deres digitale annonceforretning i september.

På Forkant af Digital Marketing

Jim Lecinski, marketingprofessor ved Northwestern University, siger at Googles seneste AI-integrationsmarkerer et “transformativt øjeblik i udviklingen af digital marketing”. Ifølge ham fremmer disse teknologier kreativitet, personalisering og brugerinddragelse gennem AI.

Så Google skubber grænserne for, hvad AI kan gøre for markedsføring, og vi alle ser spændt på… og måske endda en smule bekymrede. Hvem ved? Måske vil vores fremtidige reklamer være så kreative og tilpassede, at vi faktisk nyder dem! (Er det overhovedet muligt?)

TAGGED:AIGoogleMetaMicrosoftNyhederPerplexity
Del denne artikel
Facebook Email Copy Link Print
Forrige Artikel DeepL værdiansættes til 2 milliarder dollars efter at have rejst 300 millioner dollars i ny finansiering
Næste Artikel AI kunst: Psykedelisk Farveorgie
Ingen kommentarer Ingen kommentarer

Skriv et svar Annuller svar

Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.

200FollowersLike
300FollowersFollow
1kFollowersPin
- Annonce-
Japanske Plakater

Relaterede AI Artikler

AI kunst

AI kunst: Kvindernes himmelske teselskab i glasmosaik

Visuel Komposition Billedet imponerer med en kompleks sammensætning, hvor en…

2 Min Læsning
AI kunst

AI kunst: Abstrakt lysmønster

Farvesammensætning og stemning Billedet er domineret af en intens og…

2 Min Læsning
AI kunst

AI kunst: Kosmisk sommerfugle-spiral

Spiraler og Symmetri Billede er en betagende kombination af spiralmønstre…

2 Min Læsning
Hvordan bruges AI i Danmark?
ArtiklerDanmark

Hvordan bruges AI i Danmark?

I Danmark er anvendelsen af kunstig intelligens (AI) vokset eksponentielt…

36 Min Læsning
Dagens AIDagens AI
Follow US
© DagensAI. Danske AI nyheder.
  • Privatlivspolitik
  • Kontakt
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?