Kvikke AI Skribenter Sniger Sig Ind i Store Medier
I en verden, hvor man troede, at internettet ikke kunne blive mere absurd, tager AdVon begrebet “content solutions” til næste niveau. Firmaet, berygtet for sit arbejde med fiktive skribenter hos Sports Illustrated, som kostede dem deres berømte navn, har nu også spredt sig til publikationer som Us Weekly og Los Angeles Times. Husk på, at når du læser din næste anmeldelse, kan det være en maskine og ikke en menneskelig hjerne bag teksten!
Spøgelsesskribenter fra Øst?
AdVon startede med at hyre udenlandske entreprenører til at skrive produktanmeldelser, sandsynligvis for at træne deres sprogmodeller, inden de all-out erstattede menneskeligt arbejde med AI-genereret indhold. Det ser ud til, at Robo-skrivere ikke blot er en fremtidsfantasi, men snart normen i medieverdenen!
L.A. Times og McClatchy Siger Farvel
Angiveligt arrige over at have været en del af maskineriets spil, har både L.A. Times og McClatchy sagt opsigtsvækkende farvel til AdVon. Selskabet hævder dog stolt, at de ansvarligt bruger AI i samspil med menneskelige kræfter. Kombinationen af menneske og maskine skal vistnok stadig finpudses lidt!
USA Today Trækker i Nødbremsen
I endnu et plot-twist, har AdVon også været kidnappe troværdigheden af USA Today’s søstersite med anmeldelser skrevet under fabrikerede identiteter. Skarpøjede fagforeningsrepræsentanter fik stoppet denne digitale travesti ved at alarmere Gannett, USA Today’s moderfirma.
90,000 Artikler Senere…
Ifølge lækkede skærmbilleder fra AdVons indholdsstyringssystem har virksomheden allerede pumpet over 90,000 artikler ud til diverse medier. Hvem har brug for kaffe, når man kan holde sin redaktion kørende 24/7 med udmattelsesfrie AI-skrivere?
Google Siger “Nej Tak” til AI Spam
Det lader til, at ikke alle er lige begejstrede for AI’s tag i medieindustrien. Google forsøger at dæmpe bølgen af AI-indhold ved at nedprioritere materiale skabt uden tilstrækkelig menneskelig supervision. Næste gang du søger efter “kupon”, vil du måske bemærke en forskel i søgeresultaterne takket være Googles indsats.
Med AI efterhånden på alles læber – og fingre – er det måske på tide at abonnere på den gamle skole med papiraviser? I det mindste er de ikke genereret af et stykke kode… endnu.