Embracer Group præsenterer ny AI-politik: Mennesket i centrum
Embracer Group har netop annonceret en ny AI-politik for spiludvikling, som fokuserer på en “menneskecentreret” tilgang. Denne tilgang har til formål at forbedre spiludvikleres arbejde snarere end at erstatte dem. Politikken, som er præsenteret i selskabets årsrapport, fremhæver de potentielle fordele ved AI inden for øget effektivitet og personalisering.
Konkurrencefordel
Embracer mener, at ikke at integrere AI vil resultere i en konkurrenceulempe i forhold til andre virksomheder i branchen, som allerede adopterer AI. Selskabets chef for privatlivs- og AI-styring, Tomas Hedman, understregede behovet for at udnytte AI for at forblive konkurrencedygtig.
Øget effektivitet
AI kan hjælpe med opgaver som at identificere uoverensstemmelser i manuskripter, manuskriptskrivning og billedgenerering. Dette giver udviklerne mulighed for at fokusere på de mere kreative aspekter af spiludvikling.
Tilgængelighed
En af hovedmålsætningerne er at forbedre tilgængeligheden ved at gøre det lettere for personer med handicap at komme ind i spilindustrien. For eksempel kan AI gøre kodning mere tilgængelig for dem, som ikke kan bruge et tastatur.
Bedre spiloplevelse
Efterhånden som AI-modeller forbedres, kan de levere mere livagtige interaktioner i spil, såsom at huske spillerens adfærd og tilpasse sig derefter. Dette har potentiale til at skabe en mere immersiv og personlig oplevelse for gamere.
Industriens perspektiv
Brugen af generativ AI i spiludvikling er et emne, der skaber debat, med mange kreative professionelle, som udtrykker bekymring om joberstatning. Dog forsikrer Embracer, at deres tilgang er designet til at forstærke menneskelige evner og ikke erstatte dem.
Alt i alt prioriterer Embracer Groups AI-politik at styrke spiludviklere og forbedre spiloplevelsen gennem integration af AI. Fokus er på at forbedre effektiviteten, tilgængeligheden og de kreative muligheder frem for joberstatning – med et strejf af humor.