Dagens AI
  • Nyheder
  • Danmark
  • Artikler
  • AI kunst
  • AI Chat
Reading: AI revolutionerer personlig markedsføring: 51% af marketingfolk bruger generativ AI, viser undersøgelse.
NYHEDSBREV
Dagens AIDagens AI
  • Nyheder
  • Danmark
  • Artikler
  • AI kunst
  • AI Chat
Søg
  • Nyheder
  • Danmark
  • Artikler
  • AI kunst
  • AI Chat
Har du en konto? Log ind
Follow US
© DagensAI. Alle Rettigheder Forbeholdes.
Dagens AI > Nyheder > AI revolutionerer personlig markedsføring: 51% af marketingfolk bruger generativ AI, viser undersøgelse.
Nyheder

AI revolutionerer personlig markedsføring: 51% af marketingfolk bruger generativ AI, viser undersøgelse.

Senest opdateret: 1. juni 2024 22:01
DagensAI
4 Min Læsning
Del
Del

En Ny Æra af Personlig Markedsføring med AI

Generativ AI er på alles læber i år, og marketingfolk er ivrige efter at tage det til sig. Ifølge en undersøgelse fra Salesforce bruger 51% af marketingfolk allerede generativ AI, og yderligere 22% planlægger at gøre det. Fordelene kunne være betydelige: McKinsey har beregnet, at generativ AI kan øge marketingfolks produktivitet med 5% til 15%, hvilket kunne tilføje op til $463 milliarder i værdi årligt.

Indhold
En Ny Æra af Personlig Markedsføring med AIAdopter eller ForladAI Muliggør Personalisering i Stor SkalaAI som GrundlagAI og Skalering af BudskaberAI og AutenticitetEr AI En Trussel Mod Marketingjobs?

Adopter eller Forlad

Den økonomiske gevinst ved at adoptere generativ AI inden for marketing og salg presser virksomheder til hurtig implementering. At forstå, hvordan AI fungerer, og hvordan man bedst anvender det, er nu hovedfokus for mange marketingfolk. Ønsket om at levere mere personaliserede budskaber driver denne udvikling, og samtidig håber marketingfolk, at udvikling af AI-kompetencer kan styrke deres jobtryghed.

AI Muliggør Personalisering i Stor Skala

InvestHub, en fintech markedsplads stiftet i 2021, bruger AI til at matche startups med de rette investorer. “Personalisering er vigtigt for os,” siger Tom Krutilek, InvestHubs marketingdirektør. Internt bruger de også AI til markedsundersøgelser og til at finjustere marketing for forskellige målgrupper.

AI som Grundlag

Krutilek forklarer, at AI fungerer som et “startpunkt” for hans team. AI kan foreslå effektive marketingbudskaber, men den menneskelige berøring er stadig nødvendig for at sikre, at budskaberne er passende og følger den valgte strategi.

Oura-ring får AI, blodsukker-sporing og automatisk madlogning
6. maj 2025
Dansk AI-samarbejde vil forbedre medicin og opdage bivirkninger
12. maj 2025

AI og Skalering af Budskaber

Bob Hutchins, grundlægger af Human Voice Media, ser long-tail marketing indhold som produktbeskrivelsessider (PDP’er) som et oplagt område for AI. At kunne personalisere disse sider for forskellige målgrupper uden at overbelaste et marketingteam er en game-changer. “Hvis AI kan reducere det, der ville tage måneder, til få dage, ændrer det økonomien i min virksomhed,” siger Hutchins.

AI og Autenticitet

Mens AI’s løfte om effektivitet er klart, ønsker forbrugerne stadig brands, der føles mere menneskelige. Det har Uber Eats for nylig lært på den hårde måde med deres AI-genererede billeder af pizzaer, der lignede noget andet. Men mange, som Greg Kihlström, ejer af The Agile Brand, tror, at autenticitet ikke vil være en barriere længe. “Hvis det tjener en praktisk funktion, tror jeg, at de fleste forbrugere om et år eller to ikke vil bekymre sig,” siger Kihlström.

Er AI En Trussel Mod Marketingjobs?

Nogle marketingfolk bekymrer sig over deres jobsikkerhed med AI’s fremkomst. Kihlström nævner, at selvom senior marketingfolk ikke er bekymrede for deres egne jobs, frygter de, at AI kan føre til nedskæringer i medarbejderantal. Krutilek er dog optimistisk og mener, at marketingfolk med AI-oplevelse vil have en uundværlig fordel.

AI har radikalt ændret, hvordan Krutilek og hans team inkorporerer markedsundersøgelser og kreativ tænkning. Tiden, der spares, kan bruges til at overveje flere kreative løsninger. “Før AI handlede det om at minimere. Nu handler det om at fokusere på, hvilke taktik der virker bedst for os, og hvordan vi kan forbedre dem,” siger Krutilek.

TAGGED:AINyheder
Del denne artikel
Facebook Email Copy Link Print
Forrige Artikel AI forudser Champions League vindere indtil 2103 med vilde resultater og én stor fejl
Næste Artikel AI forudsiger stor chance for Portugal og Ronaldo ved UEFA Euro 2024
Ingen kommentarer Ingen kommentarer

Skriv et svar Annuller svar

Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.

200FollowersLike
300FollowersFollow
1kFollowersPin
- Annonce-
Japanske Plakater

Relaterede AI Artikler

Nyheder

Mistral AI og NVIDIA lancerer 12B NeMo-model

En Titanisk AI: Mistral AI og NVIDIA lancerer NeMo Hvis…

2 Min Læsning
AI kunst

AI kunst: Farverig Art Nouveau-blomstermønster

Visuel Komposition Billedet fremstår som en overdådigt udsmykket illustration, hvor…

1 Min Læsning
AI kunst

AI kunst: Astronauter på en fremmed planet

Komposition og Perspektiv Denne illustration tilbyder en fængslende komposition, der…

2 Min Læsning
Nyheder

Particle Reformer Nyheder: AI-resumeer Tilbyder Flerperspektiv

AI Stormer Frem: Mød Particle I en tid hvor online…

2 Min Læsning
Dagens AIDagens AI
Follow US
© DagensAI. Danske AI nyheder.
  • Privatlivspolitik
  • Kontakt
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?