Dagens AI
  • Nyheder
  • Danmark
  • Artikler
  • AI kunst
  • AI Chat
Reading: Adobe lancerer nyt værktøj til at beskytte kunstnere mod AI misbrug
NYHEDSBREV
Dagens AIDagens AI
  • Nyheder
  • Danmark
  • Artikler
  • AI kunst
  • AI Chat
Søg
  • Nyheder
  • Danmark
  • Artikler
  • AI kunst
  • AI Chat
Har du en konto? Log ind
Follow US
© DagensAI. Alle Rettigheder Forbeholdes.
Dagens AI > Nyheder > Adobe lancerer nyt værktøj til at beskytte kunstnere mod AI misbrug
Nyheder

Adobe lancerer nyt værktøj til at beskytte kunstnere mod AI misbrug

Senest opdateret: 8. oktober 2024 21:04
DagensAI
2 Min Læsning
Del
Del

Adobe har netop sat en ny sikkerhedstjeneste, **Content Authenticity**, i søen. Dette banebrydende værktøj skal forhindre, at kunstneres værker bliver rov for AI-teknologi, der ellers frækt kunne stjæle deres kreativitet til træning af robotter.

Indhold
Nyt Værktøj for KreativeGenerative AI PræferencerDo Not Train RegistryIndustriens StøtteUdfordringer på Horizon

Nyt Værktøj for Kreative

Med **Content Credentials** kan kunstnere nu ånde lettet op. ​Digital fingeraftryk​ og ​usynlige vandmærker​ står vagt om deres mesterværker og sikrer, at kun den retmæssige ejer kan klappe sig selv på skulderen.

Generative AI Præferencer

Kreative sjæle kan nu sætte en stopper for uautoriseret brug i AI-træning ved at fastslå deres præferencer. Selv Adobe’s egne AI-modeller, som Firefly, holder sig pænt til licensed eller offentligt tilgængeligt indhold.

Do Not Train Registry

Sammen med Spawning har Adobe opfundet en genial ​Do Not Train registry,​ som høfligt fortæller AI-selskaber, hvor skabet skal stå. Med tilslutning fra store navne som HuggingFace og Stability ser det lovende ud!

En kvinde står på en cirkulær scene og præsenterer AI-visualiseringer på store skærme for et publikum i et moderne, højteknologisk auditorium. Digitale grafer, diagrammer og neurale netværksdiagrammer projiceres bag hende. - Kunstig intelligens AI
Tim Cook: Apple vil dominere AI-revolutionen
2. august 2025
Et futuristisk bestyrelsesmøde med ledere, der sidder ved et rundt bord, digitale skærme bag dem, der viser luftfartsdata, og et jetfly, der forvandles til digitale partikler. - Kunstig intelligens AI
Delta under pres: Kritik af AI-prissætning tager til
2. august 2025

Industriens Støtte

Adobe’s idé om ​Content Authenticity​ får et kærkomment skub med innovationer fra kameraproducenter og store spillere som Microsoft og OpenAI. Der er også fokus på social media-giganter som TikTok og Instagram. Nu skal hele branchen med på bølgen!

Udfordringer på Horizon

Selvom dette er et skridt i den rigtige retning, vil succesen af hænge tæt sammen med, hvor mange aktører i branchen der lægger sig i selen og hopper med på vognen.

En ting er sikker: Adobe’s nye værktøj har potentialet til at revolutionere måden, vi beskytter kreativt indhold på. Ophavsret 2.0, vi er på vej!

TAGGED:AdobeAIMicrosoftNyhederOpenAIStability
Del denne artikel
Facebook Email Copy Link Print
Forrige Artikel AI kunst: Uklart efterårsløv i varme farver
Næste Artikel Hopfield og Hinton tildeles Nobelpris i fysik for AI-opdagelser
Ingen kommentarer Ingen kommentarer

Skriv et svar Annuller svar

Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.

200FollowersLike
300FollowersFollow
1kFollowersPin
- Annonce-
Japanske Plakater

Relaterede AI Artikler

AI kunst

AI kunst: Elegant Draperet Stof

Farvebrug og Lys Billedet fremviser en varm palet af brune…

2 Min Læsning
Nyheder

One UI 6.1 opdatering fører Galaxy AI funktioner til flere Samsung enheder

AI Funktioner i Lommeformat! Overvej denne dag markeret i din…

2 Min Læsning
Nyheder

80% af beslutningstagere inden for AI bekymrede over databeskyttelse og sikkerhed

Har du nogensinde spekuleret over, hvad der sker bag de…

3 Min Læsning
Nyheder

OpenAI afslører fem skjulte påvirkningsoperationer

OpenAI i Aktionsmode: Spænder Musklerne Mod Skjulte Operationer Det lader…

2 Min Læsning
Dagens AIDagens AI
Follow US
© DagensAI. Danske AI nyheder.
  • Privatlivspolitik
  • Kontakt
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?