Dagens AI
  • Nyheder
  • Danmark
  • Artikler
  • AI kunst
  • AI Chat
Reading: Klarnas topchef lancerer AI-hotline til kunde-feedback
NYHEDSBREV
Dagens AIDagens AI
  • Nyheder
  • Danmark
  • Artikler
  • AI kunst
  • AI Chat
Søg
  • Nyheder
  • Danmark
  • Artikler
  • AI kunst
  • AI Chat
Har du en konto? Log ind
Follow US
© DagensAI. Alle Rettigheder Forbeholdes.
Dagens AI > Nyheder > Klarnas topchef lancerer AI-hotline til kunde-feedback
Nyheder

Klarnas topchef lancerer AI-hotline til kunde-feedback

Senest opdateret: 12. juni 2025 12:05
DagensAI
3 Min Læsning
Del
Del

Klarnas CEO tager telefonen – via AI!

I en verden hvor CEOs ofte gemmer sig bag PR-afdelinger og assistenter, går Klarnas Sebastian Siemiatkowski nu den modsatte vej – han tager dine opkald! Eller rettere sagt: hans AI-klon gør det.

Indhold
Klarnas CEO tager telefonen – via AI!Feedback der bliver til handling – på rekordtidRing til CEO’en – men hold dig til emnetMennesker er stadig en del af planenAI-hotline trenden breder sig

Efter tidligere at have erstattet sig selv med AI under indtjeningsrapporter, har Klarna nu lanceret en AI-drevet hotline, hvor kunder kan tale direkte med en digital version af topbossen. AI-Siemiatkowski er trænet på hans “ægte stemme, indsigter og erfaringer,” oplyser virksomheden i en pressemeddelelse.

Feedback der bliver til handling – på rekordtid

Hotlinen er ikke bare en PR-gimmick. Når du ringer ind, bliver dit opkald transskriberet, opsummeret og analyseret af en sprogmodel, som sender indsigterne direkte til Klarnas produkt- og udviklingsteams. Virksomheden påstår endda, at problemer rejst i dag kan “omsættes til konkrete produktforbedringer allerede dagen efter.” Det kalder vi lynhurtig innovation!

Ring til CEO’en – men hold dig til emnet

Hotlinen er nu åben i både USA (+14246675385) og Sverige (+46852512594). Vores test viser dog, at AI-Siemiatkowski er ret fokuseret på sin opgave. Uanset hvad man spørger om, forsøger han høfligt at styre samtalen tilbage til feedback om Klarna. Da vi spurgte, om han havde talt med Fortnites AI Darth Vader, svarede han professionelt: “Mit fokus er udelukkende på Klarna og på at indsamle feedback for at forbedre vores services.”

Meta indgår aftale om grøn geotermisk energi til AI
13. juni 2025
TaskRabbit-chef: Robotter afløser ikke mennesker i hjemmet
9. juni 2025

Mennesker er stadig en del af planen

Selvom Klarna tidligere har implementeret AI, der kan erstatte 700 kundeservicemedarbejdere og svare på spørgsmål på over 35 sprog, har Siemiatkowski for nylig erkendt behovet for menneskelig kundeservice. Efter en indledende ansættelsesstop grundet AI-implementering, besluttede han at ansætte mennesker igen til kundeserviceroller.

AI-hotline trenden breder sig

Klarna er ikke alene om at eksperimentere med AI-hotlines. OpenAI har også lanceret en hotline, hvor kunder kan tale med ChatGPT ved at ringe til 1-800-CHATGPT. Det lader til, at fremtidens kundeservice i stigende grad vil være en blanding af AI og mennesker – med AI til de rutineprægede opgaver og mennesker til de mere komplekse situationer.

Så næste gang telefonen ringer hos Klarna, er det måske en AI der svarer – men en AI, der faktisk lytter og kan gøre en forskel. Fremtiden ringer på, og Klarna tager telefonen!

TAGGED:AIChatGPTNyhederOpenAIUSA
Del denne artikel
Facebook Email Copy Link Print
Forrige Artikel Meta lancerer gratis AI-videoværktøj med vilde effekter
Næste Artikel AI kunst: Kunstnerisk galaksemiddag i glasmosaik
Ingen kommentarer Ingen kommentarer

Skriv et svar Annuller svar

Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.

200FollowersLike
300FollowersFollow
1kFollowersPin
- Annonce-
Japanske Plakater

Relaterede AI Artikler

Nyheder

Motorola lancerer Edge 50-serien med Moto AI og 125-watt opladning

Moto Magi: En Ny Æra Af Smartphones Er Over Os…

4 Min Læsning
AI kunst

AI kunst: Abstrakt Geometrisk Komposition

Farvebrug og Sammensætning Den første ting der fanger øjet i…

2 Min Læsning
Nyheder

FTC-formand: AI-modeller kan overtræde konkurrencelovgivning

AI på Glat Is: FTC's Lina Khan Advarer Federal Trade…

2 Min Læsning
DanmarkNyheder

Milestone Systems opkøber brighter AI og styrker anonymiseringsteknologi

Milestone Systems sætter turbo på datasikkerhed I en nyhed, der…

2 Min Læsning
Dagens AIDagens AI
Follow US
© DagensAI. Danske AI nyheder.
  • Privatlivspolitik
  • Kontakt
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?