Dagens AI
  • Nyheder
  • Danmark
  • Artikler
  • AI kunst
  • AI Chat
Reading: AI-teknologi til at neutralisere følelser hjælper callcenter-medarbejdere
NYHEDSBREV
Dagens AIDagens AI
  • Nyheder
  • Danmark
  • Artikler
  • AI kunst
  • AI Chat
Søg
  • Nyheder
  • Danmark
  • Artikler
  • AI kunst
  • AI Chat
Har du en konto? Log ind
Follow US
© DagensAI. Alle Rettigheder Forbeholdes.
Dagens AI > Nyheder > AI-teknologi til at neutralisere følelser hjælper callcenter-medarbejdere
Nyheder

AI-teknologi til at neutralisere følelser hjælper callcenter-medarbejdere

Senest opdateret: 17. juni 2024 11:19
DagensAI
2 Min Læsning
Del
Del

Sayonara, Skældsord! SoftBank Redder Dagligdagen i Callcentre

I en verden, hvor telefonen sjældent bringer gode nyheder til call center-medarbejdere, har japanske SoftBank skabt en revolutionerende løsning. Deres nye AI-teknologi, SoftVoice, lover at forvandle rasende rants til rolige replikker.

Indhold
Sayonara, Skældsord! SoftBank Redder Dagligdagen i CallcentreSoftVoice: En Teknologisk Skjold mod Verbal VredeIkke Mere Råben: SoftVoice Fjerner FrustrationenTrænet til Perfektion: AI der Forstår Kulturelle NuancerKun på Japansk… Indtil Videre

SoftVoice: En Teknologisk Skjold mod Verbal Vrede

Startet som et hjertebarn af Toshiyuki Nakatani, som selv blev inspireret af et TV-program om kundechikane, er SoftVoice mere end blot teknologi; det er et forsøg på at beskytte medmenneskelighed i servicebranchen. Systemet kan opfange når en opringer er vred og ændrer straks stemmens tone til det mere behagelige, uden at ændre på de faktiske ord der bliver sagt.

Ikke Mere Råben: SoftVoice Fjerner Frustrationen

Ved hjælp af avanceret stemmegenkendelse bliver aggressive toner og høje pitch tonet ned til mere behagelige niveauer. Både høje og dybe toner får en overhaling, så dialogen glider mere gnidningsløst, alt imens den oprindelige hensigt med samtalen bevares.

Trænet til Perfektion: AI der Forstår Kulturelle Nuancer

Med ikke mindre end 10,000 stemmeprøver indsamlet fra skuespillere, er SoftVoice trænet til at håndtere ethvert temperament. Nakatani understreger, at selvom AI kan håndtere klager effektivt, er der intet der erstatter en ægte menneskelig undskyldning.

AI-fitnessråd: Brugere trætte af åbenlyse sundhedsdata
29. juni 2025
AURA investerer i Ento for smartere energiledelse med AI
26. juni 2025

Kun på Japansk… Indtil Videre

Til trods for den innovative tilgang er SoftVoice indtil videre kun tilgængelig på japansk. Men med Japan som et springbræt, kunne denne teknologi snart finde vej til andre sprogområder og markant forbedre arbejdsmiljøet i callcentre globalt.

Med et smil nævner Nakatani, at han håber på SoftVoice vil tjene som en mental rustning for callcenter-arbejdere, og beskytte dem mod at blive udbrændte.

TAGGED:AIJapanNyheder
Del denne artikel
Facebook Email Copy Link Print
Forrige Artikel Meta opgiver at bruge EU sociale medier til at træne sin AI.
Næste Artikel AI kunst: En Fantasiverden Under Vand
Ingen kommentarer Ingen kommentarer

Skriv et svar Annuller svar

Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.

200FollowersLike
300FollowersFollow
1kFollowersPin
- Annonce-
Japanske Plakater

Relaterede AI Artikler

Nyheder

Østrig anklager X for ulovlig brug af brugerdata til AI-træning

NOYB til kamp mod X's datahåndtering Det Østrigske advokatorisk gruppe,…

2 Min Læsning
Nyheder

Nike lancerer AI-drevet designplatform Project A.I.R. i Paris

Nike tager et skridt ind i fremtiden med Project A.I.R.…

2 Min Læsning
Nyheder

Teknologigiganter brugte YouTube-videoer uden tilladelse til AI-træning

AI Skandale: Tech-giganter Brugte YouTube Videoer Uden Tilladelse! Flere store…

2 Min Læsning
Nyheder

Nvidia overhaler teknologigiganter med rekordhøje AI-indtægter.

Nvidia overhaler giganter i AI-kapløbet Nvidia er nu verdens mest…

2 Min Læsning
Dagens AIDagens AI
Follow US
© DagensAI. Danske AI nyheder.
  • Privatlivspolitik
  • Kontakt
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?