Dagens AI
  • Nyheder
  • Danmark
  • Artikler
  • AI kunst
  • AI Chat
Reading: AI skaber spilbar version af Doom uden koder eller grafik
NYHEDSBREV
Dagens AIDagens AI
  • Nyheder
  • Danmark
  • Artikler
  • AI kunst
  • AI Chat
Søg
  • Nyheder
  • Danmark
  • Artikler
  • AI kunst
  • AI Chat
Har du en konto? Log ind
Follow US
© DagensAI. Alle Rettigheder Forbeholdes.
Dagens AI > Nyheder > AI skaber spilbar version af Doom uden koder eller grafik
Nyheder

AI skaber spilbar version af Doom uden koder eller grafik

Senest opdateret: 1. september 2024 3:38
DagensAI
2 Min Læsning
Del
Del

AI skaber Doom uden en eneste linje kode

Hold på hat og briller, for nu bliver det vildt! En neural netværksmodel har genskabt det klassiske computerspil Doom, og det helt uden at bruge et eneste stykke af det oprindelige kode eller grafik. GameNGen, som modellen hedder, er skabt af Dani Valevski og hans kolleger hos Google Research. Der er tale om intet mindre end et futuristisk skridt ind i en verden, hvor spil kan skabes ud af det rene ingenting – næsten som magi!

Indhold
AI skaber Doom uden en eneste linje kodeGameNGen: Et kunstigt geniNyt perspektiv for spilproduktionDen menneskelige faktor i spiludvikling

GameNGen: Et kunstigt geni

Den originale Doom blev lanceret i 1993 og har siden været et yndet projekt for både nørder og forskere. Tidligere har spillet kørt på alt fra toastere til løbebånd. Men nu er GameNGen altså trådt ind på scenen som noget nyt og banebrydende. I stedet for blot at efterligne spillets kode, har modellen lært at spille Doom ved blot at observere, hvordan spillet interageres med på menneskelig vis.

Nyt perspektiv for spilproduktion

Er vi på vej ind i en fremtid, hvor spillene kan blive skabt fra tekstbeskrivelser eller konceptkunst? GameNGen baner vejen for en mulighed, hvor spil ikke nødvendigvis behøver at blive kodet linje for linje men kan “hallucinere” sig frem til et færdigt produkt. Forestil dig et spil skabt fra en ydmyg skitse af en enhjørning på en serviet – det er ikke længere en fjern fantasi!

Den menneskelige faktor i spiludvikling

Men inden game studios ryster i bukserne, kommer Andrew Rogoyski fra University of Surrey med en beroligende bemærkning: “Jeg tror ikke, at det er slutningen for spilindustrien. Det kræver stadig menneskelig fantasi at skabe fascinerende verdener, forstå spiloplevelse og engagement,” siger han. Der er noget særligt menneskeligt ved at skabe oplevelser, som vi nyder, en kunstnerisk berøring, der indtil videre ser ud til at være uerstattelig.

Figma: AI løfter designere – ikke erstatter dem
10. maj 2025
AI-wearables: Smart hukommelse udfordrer privatlivets grænser
6. maj 2025

Så lad os ikke være for hurtige til at skifte programmørerne ud med robotter. Vi er stadig de bedste til at putte kødet på skelet af 1-taller og 0-er.

TAGGED:AIFremtidGoogleNyheder
Del denne artikel
Facebook Email Copy Link Print
Forrige Artikel Anthropic CEO: AI’s fremtid er en korporativ struktur, ikke robotoprør
Næste Artikel Amazon forbedrer Alexa med Claude AI midt i stigende konkurrenceudfordringer
Ingen kommentarer Ingen kommentarer

Skriv et svar Annuller svar

Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.

200FollowersLike
300FollowersFollow
1kFollowersPin
- Annonce-
Japanske Plakater

Relaterede AI Artikler

Nyheder

Instagram lancerer AI Studio til at skabe brugerdefinerede AI-profiler

Instagram Introducerer AI Studio: Skab Din Egen AI-version Instagram har…

3 Min Læsning
DanmarkNyheder

Juridisk branche omfavner AI-teknologi i arbejdet

Den juridiske branche har længe gjort sig bemærket som lidt…

3 Min Læsning
AI kunst

AI kunst: Stjerneklar teselskab

Fantasifulde Elementer Billedet er en symfoni af farver og former,…

2 Min Læsning
AI kunst

AI kunst: Farverige abstrakte former

Farvesammensætning og Dynamik Billedet præsenterer et levende værk af farver,…

2 Min Læsning
Dagens AIDagens AI
Follow US
© DagensAI. Danske AI nyheder.
  • Privatlivspolitik
  • Kontakt
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?